Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Školy sa veľmi líšia, nie je jedno, kam dáte svoje dieťa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Chcela by som vedieť, či pri posudzovaní úrovne ZŠ metodika INEKO ráta aj s odlivom detí na 8-ročné /bilingválne gymnáziá?
 

 

Nie, neberie, nemá ako brať. Keďže pri ZŠ vychádza z výsledkov Testovania 9, tie decká, čo z tej školy odišli pred 9. ročníkom, sa tam nemajú ako zohľadniť.
 
Hodnoť

 

- toto ratingovanie škôl na základe výsledkov testov (či už ide o aktuálne testovanie alebo o pridanú hodnotu) môže viesť akurát k tomu, že školy nebudú žiakov pripravovať na život, ale na zvládanie testov

- a život nie je o testovaní, ale napr. o zodpovednosti, samostatnosti, zvládaní neúspechov a (mal by byť) aj o etických hodnotách

- školy by mali byť vedené skôr k spolupráci, výmene skúseností a nie ku konkurencii (teda že super že ostatné školy sú horšie, lebo tým pádom je naša lepšia)
 

 

Prvý bod súhlas bez debaty.

Druhý bod - OK, ale na druhej strane, to testovanie má tiež svoj zmysel. Len by to nemalo byť jediné kritérium.

Tretí bod sa mi zdá byť nereálny. Ako si tú výmenu skúseností a spoluprácu predstavuješ prakticky?
 

 

- bod tri: skôr som to myslela tak, že ak sa školy budú umelo ratingovať, tlačiť do konkurencie na základe výsledkov testov, nebodaj sankcionovať tie ku koncu rebríčka, úplne to zamedzí celkovému pokroku (pretože bude nasledovať logické správanie - ak mám vysoký rating, nebudem zdieľať svoje know-how, aby ma ostatní nepredbehli)
 

 

ono je to vseobecny mentalny problem, 'spolupracu a nie konkurenciu' by som hladal ani nie medzi skolami ale medzi ziakmi. Vedu ucitelia deti k tomu ze ked maju pisomku/odpovedat - maju najst riesenie v spolupraci - a pritom toto je jedno z najdolezitejsich znalosti ktore v zivote vyuziju.
 

k+

Presne som to chcel napísať. V iných krajinách nielen na západe pochopili, že zverejňovanie takýchto rebríčkov nielen že neposkytuje objektívny obraz o samotnej kvalite výučby na škole, ale vedie k vytváraniu stratégií ako dostať školu na vyššie miesto... Štatisti by sa mali pozrieť na viac vecí na ZŠ ako sú samotné výsledky žiakov v T-9 a maturitách (oceňujem pridanie uplatniteľnosti aj keď je deravé). T9 je dobré pre celoštátny priemer, ale nie pre rebríčkovanie škôl.
 
Hodnoť

 

Dobrý deň
pozor s hodnotením cirkevné a štátne školy sú dobré a lebo zlé na základe hodnotenia nesúhlasím. Som v krajskej rade pre stredné školstvo takže mám aspoň taký prehľad. Prečo s tým nesúhlasím??? Lebo cirkev a súkromné školy v zásade sa orientuju v strednom školstve na nízkonákladové odbory - mak pracovník, sociálna práca, pedag pracovník pre predškoslký stupeň atd atd. V našom kraji nemáme súkromnú a cirkevnú učňovku na odbor machanik nastavovač, strojný mechanik, traktorista, resp murár, resp čašník. To je drahé pre súkromníka a cirkev. Čiže tie deti s nižšími schopnosťami idú do štátnych škôl a potom tieto môžu mať aj nižšie hodnotenie.
S testovaním súhlasím a je treba testovať častejšie a lepšie -nie len memorovanie ale ja tvorivosť. Ved čo dne máme??? netestujme ani základnú, ani príjmačky na strednú, ani príijmačky na výšku ntesteujme vobec nič, ved chúdatká nestresujeme.... a prídu nám sebavedomé teliatka do výroby a praxe čo vedia iba povedať 1000E. Pre mňa je prvá vec pri absolventovi ukáž vysvedčenie ukáž index. Nie nechcem 100% samé jednotky ale neznášam reči o tom že toto ma nebaví a že zlý učiteľ. Na to je moja otázka a myslíte si, že všetko Vás v práci bude baviť???
 

 

- akonáhle začneš testovať tvorivosť, tak ju zabiješ
 
Hodnoť

 

Veľmi pekne si to napísal šéfe , ale ešte by bolo fajn keby sa dalo pozrieť, ktorý bod je aká škola.
 

 

cely 'vyskum' mi pride ako kravina.

Znalosti absolventov skol v najvacsej miere suvisia s financnou situaciou rodicov ziakov.

Hladat suvis s financovanim skoly je ako tu podotkol brumo je ako hladat uspesnych ucitelov,
ked do 'A' triedy posadime jednotkarov, do 'B' dvojkarov .... a na konci roka zistime ze najhorsi ucitelia boli v 'D'. ROFL, to snad ani nemozu mysliet vazne.
 
Hodnoť

 

A to sa porovnávali len školy v BA? Lebo nemá zmysel porovnávať školu v BA so školou v nejakej obci. To je ako so životnou úrovňou - každý povie, že v BA je vyššia( hoci podľa mňa je to podľa uhla pohľadu). Druhá vec je , aký zmysle to má pre občana. Hádam mi nechcete povedať, že teraz aj niekto z východu si dá dieťa do BA , lebo tam je najlepšia škola. Takže Ineko na tie prieskumy vyhadzuje svoje peniaze alebo štátne , teda naše?
 

prave naopak

existuju elitne gymnazia na Slovensku, ktore maju ziakov z celeho Slovenska, napr. Gymnazium v Sučanoch alebo Evenjelicke gymnazium v Tisovci, mnohi ziaci kludne dochadzaju uz na strednu skolu do ineho mesta, byvaju na internate, takze sa to oplati vediet.
Navyse to, ze je niekde vyssia zivotna uroven este neznamena, ze tam nemozno mat dobru skolu, pretoze skola nie je o priestoroch alebo zivotnej urovni rodicov, ale predovsetkym o inspirativnych uciteloch a na Vychode je prave jednoduchsie zohnat dobreho ucitela, ktory naozaj zostane v skole ucit ako v Bratislave, pretoze v Bratislave sa neda vyzit z platu ucitela na Vychode je to jednoduchsie (mensie hypoteky na byty napriklad) a tiez v Bratislave je jednoducho viac pracovnych prilezitosti, takze ti sikovnejsi ucitelia sa lahko uchytia niekde inde za viac penazi.
 
Hodnoť

Jen se ...

... mi zda nebo tam doopravdy schazi Prve sukrome gymnazium v BA?
 

Aj mne.

Ak som spravne pochopila to hodnotenie, skoly s malym poctom ziakov sa do tohto rebricka nedostali.

Lebo napr. cisto na zaklade Testovania 9 bola tato skola najlepsia na Slovensku a pokial viem, aj matury dopadli velmi dobre.

Takze otazkou zostava, ako hodnotit male, ale kvalitne skoly?
 
Hodnoť

Niečo mi tam nesedí

Keď si porovnám 3 konkrétne základné školy v okrese Prievidza - Nedožery-Brezany, Kanianka a Prievidza- Mariánska, tak posledne menovaná má z nich v prehľade najhorší výsledok. Keď sa pozriem na detaily, tak najväčší rozdiel v jej neprospech je v kategóriách "Mimoriadne výsledky" a "Účasti na súťažiach" - tam podľa tohto nedosahuje Maránska ani tretinu / polovicu hodnotenia ostatných dvoch. Pritom keď si vyhľadám výsledky predmetových olympiád a ostatných súťaží, tak na okresnej úrovni sú Mariánska a Nedožery viac-menej úspešnosťou porovnateľné (minimálne jedna z nich výrazne neprevyšuje druhú, Kanianka zaostáva), na krajskej úrovni vychádza Mariánska lepšie než Nedožery (Kanianku nevidieť vôbec) a na celoslovenskej úrovni už som našiel vo výsledkoch z okresu Prievidza iba zástupcov z Mariánskej. Nič proti jednotlivým školám, ale veľmi by ma zaujímalo, čím konkrétne sú naplnené čísla dvoch vyššie spomenutých hodnotených kategórií, keď Nedožery-Brezany tam dosiahli (v sumáre) 6,4 boda, Kanianka 3,4 boda a Mariánska 2 body ...
 
Hodnoť

 

Spravil sa nejaký test pred nástupom na dané školy, aby sa zistilo ako sú na tom deti pred nástupom do školy, a potom sa to porovnalo s výsledkami tohto testovania? Alebo sa len testovalo na ktoré školy sa hlásia lepší žiaci bez ohľadu na kvalitu školy?
 

Presne to by bol najobjektívnejsi

ukazovatel, ale (ktovie preco?) sa prave takemuto testovaniu skoly brania. Nieco sa mi mari, ze takyto typ testov je Komparo, ale je to dobrovolne - skola si ho moze dat urobit pre vlastny prehlad. Zaujem je vsak relativne maly, kedze to moze byt pre skoly "hrozba". Nastavenie objektivneho zrkadla je vzdy hrozba, pokial clovek nie je pripraveny na sebe/na svojej skole/na svojej firme realne zamakat a urobit potrebne zmeny.
 


Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: Vážení Pán premiér 6 394
  2. Martin Borguľa: Ceny nehnuteľností stále rastú. Riešením pre ľudí budú štátne nájomné byty 2 554
  3. Július Kovács: Fico a Kotleba nám pripravili Vianočný darček minimálne 800 mŕtvych navrch 2 370
  4. Elena Antalová: Po Ficovi sa Pavol Habera pustil do Matoviča 1 770
  5. Mišo Šesták: Keď urazíte Rusa alkoholom 1 717
  6. Pavel Macko: Generálnym prokurátorom bude M. Žilinka, ktorý dôveroval Čižnárovi 1 493
  7. Věra Tepličková: Zabudol vôl, že teľaťom bol, alebo keď sa opozíciou v koalícii stáva premiér 1 279
  8. Jakub Pohle: Ako sa policajt a SISkár stretol s vybavovačom z pozadia SNS 1 193
  9. Barbora Pošíková: Nemusíš mať deti. Fakt. 630
  10. Jana Júdová: Pán Gröhling, nedajte sa, bojujte 623

Rebríčky článkov


  1. Peter Biščo: Hlas, domestikovaný druh odnože Smeru.
  2. Stanislav Martinčko: Oholil prezident polície Lučanský ministerku vnútra D. Sakovú???
  3. Gabo Németh: Vietor vo vlasoch
  4. Lukáš Baloga: Medzi najzaujímavejšie investície roka 2021 môžu patriť meny, hodnotové akcie a rozvojové
  5. Vladimír Seman: Tiger spod Tatier cerí zuby
  6. Ján Škerko: Som abstinent. A čo teraz?
  7. Ivan Čarnogurský: AKTUÁLNE ZATÝKANIE – dôsledok NEMORÁLNYCH IDEOLOGICKÝCH SPOJENECTIEV
  8. Dušan Seberíni: Kde skladuje Matovič koronavírusy?
  9. Peter Zajac: Nerob si starosti, štát sa o teba na dôchodku (ne)postará…
  10. Miriam Studeničová: Kritika ženského odievania


Už ste čítali?