reklama

Práčka na predpis

Skúsil som si predstaviť, ako by to vyzeralo, keby som si chcel kúpiť nejaký tovar spôsobom ako „nakupujem" svoje zdravie. Napríklad práčku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Špeciálny prístup je u nás okrem iného taký, že nemôžem zájsť do predajne práčok, musím najprv navštíviť všeobecnú (praktickú) predajňu, kde si všetko ešte overia. Je totiž možné, že v skutočnosti nepotrebujem práčku, ale niečo úplne iné (v niektorých štátoch sa vraj dá za mierny poplatok zájsť priamo do predajne práčok, ale u nás je to skrátka takto).

Pokúsim sa teda zistiť, aké má všeobecná predajňa otváracie hodiny. Ak mám šťastie, otváracie hodiny nájdem na internete:

Po: 07:00 - 13:00
Ut: 07:00 - 13:00
St: 13:00 - 17:00
Št: 07:00 - 13:00
Pi: 07:00 - 11:00

No nič, pol dňa dovolenky predsa musím pre práčku obetovať. Ešte ale nemám vyhraté, pretože skutočné otváracie hodiny sa dozviem až v predajni. Môžu sa zhodovať s tými, ktoré som našiel na internete, ale nemusia. Na dverách môže napríklad visieť oznam, že vedúci predajne je na dovolenke a jediná zastupujúca všeobecná predajňa je 10 km vzdialená od tej mojej a má svoje vlastné otváracie hodiny.

Vo všeobecnej predajni je kontakt s predavačom výlučne osobný, individuálny a dôverný. Musím preto čakať v čakárni s ostatnými zákazníkmi, kým na mňa príde rad. Kedy sa to stane je však ťažko odhadnúť. Hoci si poradie strážim, o tom kedy sa dostanem do predajne rozhodne asistentka vedúceho predajne. Tá z času na čas otvorí dvere do predajne a ak v čakárni zbadá napr. pani Janku, pokojne ju môže dovnútra zavolať aj mimo poradia. Popri tom sa ešte stihne opýtať kto v čakárni pribudol a čo by potreboval. V tej chvíli mám asi 3 sekundy na to, aby som pred všetkými ostatnými zákazníkmi čo najzrozumiteľnejšie sformuloval svoje potreby. Napríklad takto:
Ja: „Viete pani asistentka, začal som trochu zapáchať, asi budem potrebovať novú práčku, tá stará mi už dobre neperie".
Asistentka: „V poriadku, sadnite si a čakajte pán Kováčik. Zavolám vás."
Je vám trochu trápne, ale aj ostatní už prezradili svoje potreby, alebo sa na to ešte len pripravujú. Pani Nováková má mastné vlasy a potrebuje nový šampón a pán Surový si našiel milenku a potreboval by nové športové auto. Všetci sme len ľudia.

Nakoniec sa dočkám. Dvere do predajne sa otvoria, pani asistentka zakričí moje meno a ja môžem vstúpiť . Vedúci ma usadí a opýta sa čo mi chýba. Moje odpovede si poctivo zapisuje do počítača. Kladie doplňujúce otázky. Občas sa na mňa pozrie. Hmm, uhmmm... zdá sa, že už tuší čo potrebujem. Ortieľ nevyriekne, vytlačí ho na papieriku a vloží mi ho do spotenej dlane:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Spredu plnená práčka Whirlpool AWO/D 43109, Energetická trieda: A+, Účinnosť prania: A, Účinnosť odstredenia: C, Kapacita: 5 kg, Spotreba: 44 l vody, 0,85 kWh el. energie, Maximálne odstreďovanie: 1000 ot./min., Hlučnosť pri praní: 58 dB, Hlučnosť pri odstreďovaní: 75 dB, Rozmery V x Š x H: 85 x 59,5 x 54,5 cm, Hmotnosť: 72 kg, Farba: biela


(1x týždenne vyprať spotené a zašmudlané zvršky)

  • Nivea for Men Silver Protect Dynamic Power Anti-Bacterial Antiperspirant Spray 5.1 oz/150 ml


(7x týždenne pod pazuchu, ráno, po sprchovaní)

Stačí už len tovar vyzdvihnúť v sklade a o týždeň prísť na kontrolu.

Rastislav Kováčik

INEKO

INEKO

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  42x

INEKO je mimovládna nezisková organizácia, ktorá podporuje ekonomické a sociálne reformy s cieľom odstraňovať prekážky dlhodobého pozitívneho vývoja slovenskej ekonomiky a spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu